reklama

Takto vyzerá ekuména?

Keď som si dnes ráno prečítal tento článok (Evanjelická ,,cirkev - referendum, farárka Polcková za LGBT loby), myslel som si, že sa mi to sníva.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Tento link http://pravykatolik.sk/index.php/protestanti/252-evanjelicka-cirkev-referendum-fararka-polckova-za-lgbt-loby mi poslala moja najstaršia dcéra, ktorá študuje na Evanjelickom bilingválnom gymnáziu v Martine, kde študuje aj veľa katolíkov. Veľmi si vážim súčasného pápeža Františka. Jeho kroky, ktoré robí k reálnej ekuméne sa nedajú prehliadnuť.

Tento článok (http://pravykatolik.sk/index.php/protestanti/252-evanjelicka-cirkev-referendum-fararka-polckova-za-lgbt-loby), ktorý odporúčam prečítať si, mi pripadá ako zo stredoveku. ...toto sa však môže stať asi len na Slovensku. Veľmi krehké vzťahy, ktoré sa stáročia budujú (v roku 2017 bude 500 rokov od Lutherovej reformácie) my na Slovensku dokážeme zničiť „šmahom“ ruky. Pošliapať všetko, čo naši otcovia stáročia budovali je veľmi jednoduché. Samozrejme popritom ešte, ak nie je niečo v súlade s našou predstavou, si nezabudneme ešte „kopnúť“ a poukázať ihneď na smietku v oku bratovom. Takto asi vyzerá ekuména na Slovensku v praxi ...od bratov katolíkov?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

P.S. Pochádzam z ekumenickej rodiny. Dedo z maminej strany bol luterán, dedo z otcovej strany je gréckokatolík a pradedo z maminej strany bol rímsky katolík (rodený Poliak). Myslím si, že mi to neuškodilo, skôr naopak, mal som možnosť vidieť ekuménu v praxi. Hľadať a vidieť čo nás spája. Ďakujem za to.

Vediem k tomu aj svoje deti, aby videli a mali v úcte v prvom rade človeka nie luterána, rímskeho katolíka, pravoslávneho, gréckeho katolíka, Róma, Poliaka...atď.

Ľuboš Sopoliga

Ľuboš Sopoliga

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  1x

...venujem sa rodine, vzdelávaniu, neštátnym službám zamestnanosti, sociálnym službám a Slobode a Solidarite https://www.linkedin.com/in/lubosh-sopoliga-54b69565?trk=nav_responsive_tab_profile Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu